Корабът е заложен на стапел в края на октомври 1942 г. В края на 1943 г. ветроходът е прехвърлен в Черно море.
"Веслец" е двумачтова шхуна с четири ветрила и обща ветрилна площ около 240 кв.м.
Данни:
- водоизместване - 200 т, 111,2 БРТ и 66,3 НРТ
- дължина - 24,7 м
- широчина - 6,35 м
- газене - 3,0 м.
- скорост - 6-7 възла
Подводната част на корпуса при постройката е обшита с поцинкована ламарина. Има дизелов двутактов датски двигател ("Вьолунд") с мощност 90 к. с. С двигателя корабът развива скорост от 7 възла. Под ветрила достига като товарна шхуна скорост от около 6-7 възла.
От 1951 до 1958 г. е учебен кораб на Военноморското училище.
През 1959 г. е предаден също за учебен кораб на Организацията за военнотехническа подготовка на населението.
От 1949 - 1960 г. неговият двигател е сменен с дизелов 3Д6 с мощност 150 к. с. - скорост 8 възла, а от 1960 - 1972 г. с дизелов двигател Skoda с мощност 240 к. с. - скорост 9,5 възла.
През 1959 г. е предаден също за учебен кораб на Организацията за военнотехническа подготовка на населението.
От 1949 - 1960 г. неговият двигател е сменен с дизелов 3Д6 с мощност 150 к. с. - скорост 8 възла, а от 1960 - 1972 г. с дизелов двигател Skoda с мощност 240 к. с. - скорост 9,5 възла.
Екипаж - 5 души постоянен и до 40 души практиканти.
Бракуван е през 1973 г. и продаден на Автокомбинат - Варна, който го превръща в бар на брега на Варненското езеро, където след 1989 г. изгаря до основи след пожар...ОР+
Бракуван е през 1973 г. и продаден на Автокомбинат - Варна, който го превръща в бар на брега на Варненското езеро, където след 1989 г. изгаря до основи след пожар...ОР+